DATO
10. september 2020

TID
kl. 15:30 - 19:00

PRIS

Gratis for medlemmer af Detailforum
No-show-gebyr 800,- kr. ekskl. moms

495,-  kr. ekskl. moms for øvrige deltagere

Tilmeldingen er bindende og skal ske senest d. 3. september 2020

Tilmeld

STED
Langelinie Pavillonen, Langelinie 10, 2100 København

Detailforum Awards 2020 - se vinderne

Matas – blev årets helt store vinder til Detailforum Awards 2020

Matas kunne tage hele to priser med hjem, da Danmarks førende detailhandelsnetværk, Detailforum, holdt Detailforums Awards. Den prestigefyldte ”Detailforum Prisen” blev uddelte for 38. gang på Langelinie Pavillonen, hvor ledere i dansk detailhandel var samlet for at hylde branchen.

Detailforum Prisen

Detailforum Prisen gives til en person eller virksomhed, der på særlig vis har haft en betydning for detailhandelen i Danmark.

Prisen gives i år til Matas for deres imponerende digitale transformation mod omnichannel. Matas laver innovative kundecentriske løsninger, der giver mening og skaber øget convenience. Matas er en af de få, der er lykkedes med at skabe en succesfuld kundeklub og sikre opsamling af data og mulighed for at kende kundens livstidsværdi. Samtidig har Matas også lavet tiltag for at ramme nye målgrupper med Matas Natur konceptet.

Det er en priskomité bestående af CEO Mikkel Grene fra Søstrene Grene, KAM Adam Horsten fra Lego, dir. i Dansk Erhverv, Henrik Hyltoft, Institutleder for Marketing på CBS, Ricky Wilke, Ejer af Bahne, Jacob Bahne Sørensen, adm. dir. for Børnenes Boghandel, Helle Busck Fensvig, adm. dir. Jan Wentzel, Paw Sko, adm. dir. for ICP Per Nyborg, der har valgt at kåre Matas til dette års vinder af Detailforum Prisen.

Prisen består, ud over æren, af en 40 cm høj islandsk falk som videregives til dette års vinder. Falken er modelleret på Den Kongelige Porcelænsfabrik i 1914 og dekoreret af den særdeles nutidige kunstner Nils Erik Gjerdevik.

Matas var oppe mod to andre stærke finalister ved kåringen, henholdsvis Københavns Lufthavne og Tivoli.

Foruden Detailforum Prisen blev yderligere fire priser uddelt ved arrangementet.

Retail Entrepreneurship Prisen

Prisoverrækkelsen bød også på prestigefyldt anerkendelse til den danske virksomhed Mikkeller, som modtog Retail Entrepreneurship Prisen.

Priskomiteen har udpeget Mikkeller til årets vinder af Retail Entrepreneurship Prisen. Mikkeller har et helt unikt setup med ølsalg, restaurant, bar, løbeklub, salg af løbetøj og online butik. Mikkeller blev etableret i 2006, som et mikrobryggeri og hvad der startede som et hobbyprojekt er i dag en blomstrende forretning både i Danmark og det internationale marked med barer lige fra Danmark og Færøerne til Japan og Thailand.

Prisen blev uddelt for 14. gang og de nominerede var udover Mikkeller, Lakrids by Bülow og Maria Black Jewelry.

Detailforums Kampagnepris

Detailforums Kampagnepris blev givet til Lidl for deres ”#LidlOverrasker” kampagne. En kampagne som skulle forbedre danskernes opfattelse af Lidl på de parametre, hvor Lidl ikke fulgte med markedet.

Med kampagnen har Lidl formået at få danskerne ind i deres butikker og gjort deres discountfordomme til skamme.

Prisen blev uddelt for 10. gang og den øvrige nominerede var Interflora med ”Husk hinanden” kampagnen”.

Det er en priskomité bestående af dir. Jesper Loiborg for Loiborg, Marketing manager for Frederiksberg Centret, Vibeke Qvist, adm. dir. for BOCCA, Morten Theil, adm. dir. for Marketsquare, Jens Thrane-Møller, Commercial Director for Danske Shoppingcentre, Eva Handest, Marketing direktør for Coop, Pia Niemann og adm. dir. for ICP, Per Nyborg, der har valgt at kåre Lidl til dette års vinder af Detailforums Kampagnepris.

Årets Omnichannel

Matas blev kåret til Årets Omnichannel og var af priskomiteen blevet fremhævet for at være kommet langt med deres Omnichannel strategi med fokus på at skabe den bedste kunderejse på tværs af kontaktpunkter.

Prisen uddeles for 4. gang og foruden Matas var Magasin Du Nord også nomineret til prisen.

Detailforums rejselegat

Derudover uddelte Detailforum et rejselegat, som gives til en elev indenfor detailhandelen. Detailforum havde modtaget mange kvalificerede ansøgninger, men valget faldt på Brian Pedersen fra REMA 1000 i Åbyhøj. Brian Pedersen vil gerne til Beijing og se JD.com's "7Fresh" supermarkedet, hvor man har flyttet webshoppen ind i en high-tech fysisk butik i kampen mod Alibaba.Til arrangementet viste Brian Pedersen en kort film af den butik, som han ønsker at besøge.

Rejselegatet på 15.000 kr. er sponsoreret af NPV A/S.

Inspirerende indlæg

Prisuddelingen bød også på indlæg fra Kim Rahbek Hansen medstifter af Sticks’n’Sushi, som fortalte om sit liv som restauratør, iværksætter, investor og rådgiver. Kim Rahbek Hansen fortalte blandt andet om hans forventninger til fremtiden.

Detailforums tidligere formand Paul Kjær kom også med et par ord til arrangementet.


Se foto fra Detailforum Awards:

Alle vinderne til Detailforum Awards 2020.
På billeder ses Jabob Alsing og Mikkel Borg Bjergsø fra Mikkeller, Pernille Holk Kjaerside og Søren Ilvig fra Lidl, Peter Hestbæk og Brian Andersen fra Matas samt yderst til højre Brian Pedersen fra Rema 1000.

Matas vandt både Detailforum Prisen og Årets Oomnichannel Prisen - på billedet ses  Brian Andersen og Peter Hestbæk.

Lidl vandt Årets Kampagnepris - på billedet ses Søren Ilvig og Pernille Holk Kjaerside.

Årets rejselegat på 15.000 kr., som er sponsoret af NPV, gik til Brian Pedersen fra Rema 1000 i Åbyhøj.

På billedet ses Kim Lang Sørensen fra NPV og Brian Pedersen fra Rema 1000.

På billedet ses Detailforums tidligere formand Paul Kjær.


Hovedpartner:


Partnere til Detailforum Awards:

Vinderne 2020:

DETAILFORUM  PRISEN:
MATAS

RETAIL ENTREPRENEURSHIP PRISEN:
MIKKELLER

DETAILFORUMS KAMPAGNEPRIS:
LIDL

ÅRETS OMNICHANNEL PRIS:
MATAS

 

Tilmelding til arrangementet

















MEDLEMSLOGIN