Den digitale udvikling har ændret kundernes indkøbsvaner for altid. Alle kan i dag leve et ubekymret liv uden at besøge en eneste fysisk butik. Derfor må detailhandlen få kunderne til at ønske at gå i fysiske butikker. Den digitale udvikling rummer også mange nye muligheder for at skabe sammenhængende kundeoplevelser. Men at udnytte dem kræver fundamental nytænkning og intelligent brug af alle kanaler. Samtidig skal der fortsat fokuseres på klassiske detailhandelsdyder som service, rådgivning, inspiration og et unikt sortiment. Alt orkestreret til at skabe en uimodståelig indkøbsoplevelse.
Kunderne kræver nye indkøbsoplevelser – er du klar?
Deltag på New Retail Day 2017 og bliv inspireret til kundeoplevelser 2.0.
Program:
8.30 – 9.00 Registrering og morgenmad
9.00 – 9.20 Introduktion til dagens program
Moderator: Anne Glad, forbrugerekspert, forfatter og radiovært
9.20 – 10.00 Retail and consumer trends 2017 – A movement from omnichannel to omnicommerce with new consumer needs and metrics
How to deliver a World Class Customer Experience for the consumer regardless of channel? Implement will present the essence of a number of market and customer studies, which applies consumer data into an insight driven approach to enhance the full customer experience and increase turnover
Martin Lyngaa Simonsen, Partner, Implement Consulting Group
10.00 – 10.40 Fra etail til retail: ”hvis det lykkes, sidder vi med fremtidens detailkoncept”
eMasdodonterne Amazoon og Alibaba har over de seneste måneder tiltrukket stor opmærksomhed omkring deres åbning af fysiske butikker. Nu er trenden også komme til Danmark, hvor en ny legetøjskæde er åbnet med navnet på en af landet største netbutikker på facaden. Hør, stifteren og marketingdirektøren i Coolshop, fortælle om trenden og strategien om det han kalder ”fremtidens detailkoncept”
Jacob Riisgaard, stifter og marketingdirektør, Coolshop
10.40 – 11.00 Pause
11.00 – 11.30 The Disney Experience
Dan Dossa, VP Retail, The Walt Disney Company
11.30 – 12.10 Retail: the convergence of physical and digital
We are at the precipice of a massive shift in global retail. Mobile phones have fundamentally changed how consumers expect to engage with the physical world. Ecommerce has fundamentally changed the definition of speed, ease, and convenience. And while stores remain the lion-share of commerce (90%) those which are not changing to meet accelerating consumer expectations are disappearing.
The future of retail will be a software-defined future. But what does that mean? How can we think about the role of technology in stores? And what do you do about it? Healey Cypher, former Head of Retail Innovation at eBay and now CEO of OAK, will take you through approaches, success, failures, and a framework for determining just exactly what the future has in store.
Healey Cypher, Co-founder & CEO, Oak Labs (indlægget holdes på engelsk)
12.10 – 12.30 Brug låget – også når det gælder den gode kundeoplevelse
Jens Bindslev, CEO, Weber Stephen Nordic
12.30 – 13.10 Frokost
13.10 – 13.40 Nespresso – 360 grades kaffeoplevelser i verdensklasse
Nespresso er synonym med den ultimative kunderejse der tilfredsstiller alle sanser. Før, under og efter købet skal kunderne opleve en gnidningsfri integration mellem samtlige kontaktpunkter og de skal inspireres, motiveres og engageres…hver gang. Få et eksklusivt indblik i et af verdens mest berømte butikskoncepter og hør, hvordan fremtidens Nespressooplevelse ser ud.
Fredrik R. Nilsson, general manager, Nestlé Nespresso
13.40 – 14.10 Fra konkursbo til 5 stjernede kundeoplevelser
Kähler er ikke blot nutidig keramik med rødder i stærke designtraditioner. Brandet er også forbundet med moderne gastronomi i topklasse, da gode idéer og viljestyrke banede vejen for åbningen af flere anerkendte restauranter, hvor maden naturligvis anrettes på Kähler keramik. Frantz Longhi har opbygget et brand, som giver danskerne en unik sanseoplevelse af design, historie, håndværk og gastronomi.
Frantz Longhi, ejer og arkitekt, Kähler
14.10 – 14.40 Arla – en ny begyndelse
Tidligere var Arlas sponsorstrategi præget af stor differentiering og manglende værdiskabelse for både Arlas brand og virksomhedens omdømme. Således var Arla engageret i så forskellige aktiviteter som DBU Landsholdet, dyrskuer og natur-aktiviteter for børn og unge. Efter en omfattende analyse og strategiarbejde blev Arlas fokus for sponsorater og aktiviteter skåret ind til ét enkelt formål: At skabe bedre fødevarevaner for den næste generation. Denne nye strategi er fundamentet for en række nye og mere fokuserede aktiviteter, der målbart har løftet Arlas brand og omdømme – fra Arla Fonden, økodag og Åbent Landbrug til Arla Food Fest i Kongens Have.
Jakob Knudsen, direktør, Arla
14.40 – 15.00 Pause
15.00 – 15.30 Magnum Pop Up – #BrugerGenereretIndhold
#FraIsbutiktkenTilnstagram
Signe Skovgaard, brandmanager, Unilever
15.30– 16.00 Bryd lydmuren til de vigtige millennials med fremtidens mediestjerner
Det kræver forståelse, indsigt og frem for alt mod, når døren til pigeværelset skal sparkes op og du satser hele butikken på at gøre dig interessant for nutidens unge og fremtidens forbrugere. Magasin havde modet og Splay havde platformen. Resultatet blev de succesfulde youtube formater Styleduellen og Magasin Style Challenge.
Adrian Langer, COO, Splay Danmark
Birgit Winkel, marketingchef, Magasin du Nord
16.00 – 16.15 Opsamling og afrunding
Moderator: Anne Glad, forbrugerekspert, forfatter og radiovært
16.15 Tak for i dag
TID: 8.30 -16.15
STED: Weber Grill Academy, Dampfærgevej 10, 2100 København Ø