DATO
17. april 2018

TID
kl. 8.30-16.30

PRIS

2.995,- kr. excl. moms for medlemmer af Dansk Markedsføring eller Detail-Forum
3.595,- kr. excl. moms for ikke medlemmer

Deltag 4 og betal kun for 3
Faktura fremsendes efter tilmelding.
Tilmeldingen er bindende - dog kan deltagernavnet ændres.

Tilmeld

STED
Audi Gladsaxe, Turbinevej 1, 2860 Søborg

New Retail Day `18

Breaking Retail News

Tænk nyt og deltag på New Retail Day 2018 og bliv inspireret af detailhandelsfornyelse, præsenteret af brancheinnovatører fra Danmark og fra hele verden.

Danske kunder tager det sidste nye til sig som aldrig før. De er omstillingsparate og lærenemme, når det gælder en god handel. Dansk detailhandel udfordres af nye udbydere, forbrugervaner og konkurrenter. Og den klassiske butik skal finde et nyt og levedygtigt ståsted.

Skal kunderne blive i butikken, kræver det nytænkning og fornyelse.

Forbrugerne efterspørger nye servicekoncepter, nye varer, nye kanaler, nye oplevelser, beliggenheder og nye partnerskaber. Nye former for købmandsskab i det fysiske og digitale møde med butikken. 

12332

Program:

8.30 - 9.00 Registrering og morgenmad

9.05 - 9.15 Introduktion til dagens program v. moderator Charlotte Wandorf, Implement Consulting Group
Charlotte har mere end 15 års erfaring som ledelseskonsulent i Norden med fokus på forretningsudvikling og muligheder - rule-breaking strategier baseret på kundeindsigt.

CWA

Nye trends og ny købsadfærd:

9.15 - 10.15 Post Digital Retail
Cate Trotter, Founder and Head of Trends at Insider Trends
For years, the term ‘in-store retail tech’ could be interchanged with ‘pointless, expensive and broken technology’. Now, however, a new set of companies are taking a fresh approach to retail tech. Smart retail tech isn’t a barrier between brand and customer - it’s an invisible enabler.
Trotter, Head of Trends at Insider Trends, will cover:Why the hottest, newest retailers are winning whilst opening traditional, no-tech stores.
- The one thing that differentiates the winners from the losers in retail - and in every other industry
- Examples of the businesses building the next generation of omnichannel retailing
- The new high-tech systems that will let you build more human relationships with your customers
- Why bigger is better, whilst small is still beautiful
Insider Trends have helped brands such as IKEA, L’Oreal, Carrefour and Chanel understand what is coming next in retail and how they can take advantage of it. Vend named Cate the world's 26th most influential person in retail.
The future of retail tech is not touchscreens in stores. Come and find out what it really is.

Hej

Nye detailhandelskoncepter:

10.15-10.45 Wupti Marketplace - Danmarks alternativ til Amazon
Michael Ejby, Group SVP, Head of E-commerce, Dansk Supermarked Group
Dansk Supermarked satser massivt på eCommerce og digital forretningsudvikling. På online platformen wupti.com  går man nye veje ved at samarbejde og konkurrere på samme tid. Ambitionen er at samle danske webbutikker og skabe et modsvar til Amazon. Baggrunden er, at en stigende del af online handlen forsvinder til udenlandske web-shops, da kunderne i stigende grad søger mod handelsplatforme, hvor de nemt kan shoppe og vælge mellem tusindvis af varer til konkurrencedygtige priser.

10.45 - 11.15 pause

Micheal Ejby

Nye kundeoplevelser: 

11.15-11.45 Tag ansvar for kundeoplevelsen 
Ian Wisler-Poulsen, Customer Experience Manager, Tivoliakademiet
Hør hvordan Tivoli arbejder med Customer Experience, og bliv inspireret til at forbedre Jeres kundeoplevelse ved at kortlægge kunderejsen og dermed sætte kunden i centrum.

Ian Wisler-Poulsen

Nye forretningskoncepter:

11.45-12.15 En ny måde at tænke aftensmad
Eric-Alan Rapp, Co-founder og CEO hos Homemate
Et kvarter i ovnen og en veltilberedt middag er klar.  Homemate er hverken traditionel take away eller dagligvarebutik, men en ny måde at måde at imødekomme den kvalitetsbevidste kunde på i deres travle hverdag. Med friske råvarer ”ready to cook” har Homemate set en åbning i markedet til et nyt forretningskoncept – og har siden 2015 åbnet 10 butikker i hovedstadsområdet.

EAR headshot

12.15 - 13.15 Frokost

Nyt image:

13.15-13.45 Retail Reinvented - butikkens møde med kunden
Jan-Christian Haxthausen, Senior Lektor og Carina Burhøj, Lektor/Associated Professor, Cphbusiness
Dansk detailhandel har imageudfordringer blandt de digitale natives. Cphbusiness vil præsentere resultaterne af en undersøgelse gennemført blandt 900 fuldtidsstuderende på Cphbusiness. Undersøgelsen viser, hvilke imageudfordringer dansk detailhandel står overfor i relation til at tiltrække de digitale natives som medarbejdere og gøre detailhandlen til deres fremtidige karrierevej. Derudover viser de et foreløbigt resultat af en større analyse af de digitale natives adfærd og hvordan denne vil komme til at påvirke detailhandlen fremover.

 

Jan og Carina

Ny markedsføring:

13.45-14.15 Fra massekommunikation til dialogkommunikation 
Lena Gaarde, CMO hos IKEA om firmaets nye tilgang til:
- At være et globalt brand med lokal/national relevans
- De større krav fra forbrugerne - hvordan imødekommer IKEA disse?
- Værdien i at arbejde med indsigts-baseret kommunikation
- Hvordan arbejder IKEA med kundeindsigt for at højne relevansen i kommunikationen med kunderne?

lena_gaarde_ikea_danmark-1

14.15-15.00 Gaming indenfor retail
Alice Monberg, Senior Marketingdirektør hos Bilka og Jan-Ulrich Otto, Head of Advertising hos Gameloft
Forbrugerne bliver eksponeret for reklame konstant, og da det indtil nu har forgået på annoncørens præmisser, så er det efterhånden kun en negativ oplevelse for forbrugeren. Gamification handler om hvad brugeren har lyst til at bruge deres tid på, og det er meget tydeligt at de ønsker underholdning, hvor de er i fokus og det brandet univers er stillet til rådighed for dem, for at de kan spille/slappe af i en kort periode.

Hvis du ønsker at forbrugeren bliver en bruger af dit univers, så bliver du nødt til at udvikle noget som de gider bruge deres tid på, og det er ikke at kigge på en tvc. De fleste mennesker elsker at lege på en eller anden måde, så inviter forbrugeren ind for at lege med dine brands.
Bilka, tog konsekvensen af den stigende irritation hos forbrugeren over reklamer, og har udviklet deres eget spilunivers. Resultatet er kommet bag på de fleste. Alice Monberg, senior marketingdirektør, fortæller om deres beslutning om at gå ind gamification, og resultatet indtil nu.
 
Pause 15.00-15.15
 
Alice og Jan

Nye salgsformer og forretningsmodeller:

15.15- 15.45 Winefamly – abonnementsbranchen kan ændre dansk detailhandel
Thomas Pedersen, Founder, Winefamly

Winefamly sælger vin til indkøbspriser til medlemmer af vinklubben. Siden starten i december 2016 er det gået stærkt med stigende omsætning og mange nye medlemmer. De danske iværksættere, der står bag Winefamly har planer om at vende vinbranchen på hovedet. Hør hvordan innovation kan vende en ellers traditionsbunden branche.

Thomas Pedersen

15.45-16.15 Findes fremtidens bilforhandelere?
Adam Erritzøe er Head of Innovation i Semler Gruppen. 
Semler Gruppen er Danmarks største bilimportør og -forhandler. Adam taler om Semlers forventninger til fremtiden og løfter sløret for, hvordan Semler forbereder sig på den. Førerløse biler har potentialet til at forandre markedet og forretningsmodellerne markant, men hvad betyder det her og nu?

16.15 - 16.30 Learnings /Tak for i dag

Adam


 

    Tilmelding til arrangementet

















    MEDLEMSLOGIN