DATO
7. maj 2019 i Aarhus - LEDIGE PLADSER
9. maj 2019 i København - FÅ LEDIGE PLADSER
TID
kl. 8.00-16.00
PRIS
3.500,- kr. for medlemmer af Detailforum/pej gruppen
4.000,- kr. for ikke medlemmer
Rabat ved flere deltagere - bestilling af billetter skal bestilles samlet!
3 - 4 personer -10%
5 - 9 personer -15%
10 + personer -20%
Prisen er inkl. forplejning hele dagen og ekskl. moms
Faktura fremsendes efter tilmelding.
Udfyld kontaktformularen i bunden eller kontakt os på:
39620433
tilmeld@detail-forum.dk
STED
Aarhus:
Smedien, Værkmestergade 7, 8000 Aarhus
København:
Hotel Ottilia. Bryggernes Plads 7 1799 København V.
Taxi og bus ankomst: Pasteursvej 4, 1799 København V.
Der foregår byggeri i området, så parkering er problematisk. Der er dog et par parkeringshuse i nærheden, blandt andet på Ny Carlsbergvej.
Her kan du læse mere om parkerings mulighederne i København.
Den mest inspirerende retailkonference i 2019 afvikles i stærkt samarbejde mellem Detailforum og pej gruppen, der begge har stået bag succesfulde retailkonferencer gennem flere år.
Heldagskonferencen afvikles både i Aarhus og København med en lang række inspirerende foredragsholdere, der samlet set kommer omkring de største trends, bidrager med værdifuld viden og erfaring og inspirerer til nytænkning.
Nedenunder kan du læse mere om programmet og om foredragsholderne.
08.30 - 09.00 Registrering og morgenmad
09.00 – 09.10 Introduktion til dagens program v. Louise Byg Kongsholm
09.10 – 09.30 Den moderne forbruger og trends v. Louise Byg Kongsholm /samt Peter Bur Andersen i København
09.30 – 10.00 Nethandel – tal og trends v. Henriette Høyer
10.00 – 10.25 Pause
10.25 – 10.55 Den fysiske butik – revitalisering og trends v. Stine Grubbe
10.55 – 11.25 Local hero: Salling i Aarhus v. Marianne Bedsted / International spiller: Sephora i København v. Jenni Ôsterlund
11.25 – 11.50 Pause
11.50 – 12.20 Erfaring, does and don'ts v/ Michael Christiansen i Aarhus / Henrik Libak i København
12.20 – 12.50 Paustian – nyt niveau i dansk møbeldetail? v. Frantz Longhi
12.50 – 13.25 Frokost
13.25 – 13.30 Opsummering på formiddagen og intro til eftermiddagen v. Louise Byg Kongsholm
13.30 – 14.00 Nye forretningsmodeller: Bilka To Go v. Jacob Fejerskov
14.00 – 14.30 Nye forretningsmodeller: Winefamly v. Thomas Pedersen
14.30 – 14.55 Pause
14.55 – 15.25 Ejerskabsmodeller: Perchs Thehandel v. Christian Hincheldey
15.25 – 15.55 Ejerskabsmodeller: Axcel v. Asbjørn Hyldgaard
15.50 – 16.00 Opsummering på eftermiddagen v. Louise Byg Kongsholm
Tema 1. Trends, tal og perspektiver på butik og nethandel
Henriette Høyer, Head of Sales at Nets E-com
Stine Grubbe, Visual Merchandising ekspert
Louise Byg Kongsholm, Ejer og adm. dir. hos pej gruppen
E-handlen i Danmark vækster med 20% om året – en tendens vi også ser i resten af Norden. Men selvom vi på mange måder ligner vores nordiske naboer, er vi som onlineforbrugere meget forskellige – på nogle områder. Bliv klogere på, hvordan de nordiske forbrugere foretrækker at shoppe og betale på nettet, og få indsigt i de forbrugertendenser vi ser lige nu i de nordiske lande og hvad vi kan forvente i fremtiden
Praktiker og visual merchandising ekspert Stine Grubbe giver sit bud på, hvilke elementer der vil få afgørerende betydning for de fysiske butikker i fremtiden. Med udgangspunkt i hendes daglige gang i detailbranchen, ser Stine en tydelig rød tråd i hvilke knapper der skal skrues på, for at generere salg og kundeloyalitet.
Den teknologiske udvikling har ført til signifikante ændringer i forbrugernes adfærd, når de laver research før købet og selve købsprocessen, har ændret sig – for altid. I de kommende år vil vi se, at forandringstempoet fortsætter. Hvordan forstår man fremtidens forbrugere, deres ønsker og behov, og hvilke konsekvenser har det for forretningsmodeller, salgskanaler og kommunikation?
Tema 2. Detail - Styrker og svagheder i mødet med fremtiden
Michael Christiansen, Rådgiver og bestyrelsesformand (kun i Aarhus)
Henrk Libak, Rådgiver og butiksformidler (kun i København)
Marianne Bedsted, Direktør hos Salling (Kun i Aarhus)
Hvor blev Købmandskabet af?
Skyldes udfordringerne i detailhandlen, at fokus på digitalisering har fået os til at glemme traditionelt købmandsskab? Og hvad gør vi ved det?
Der er ikke krise i detailhandlen
Det går faktisk meget godt. Vi dog skal vænne os til, at butikker med traditionel detailhandel i byerne og centrene bliver erstattet af noget andet. Danskerne er i fuld gang med at bytte gamle vaner om en shoppetur ud med nye vaner, hvor vi stadig går ud sammen - men i stedet for at shoppe går vi ud for at hygge os omkring en aktivitet.
Revitalisering af det klassiske stormagasin
Salling har succes med oplevelser, mad og ikke mindst Salling Rooftop har sat gang i både trafik - både i den fysiske verden og på de sociale medier. Med en unik destination har Salling i Aarhus haft mere en 2. mio besøgende på 2 år og succesen fortsætter nu i Aalborg. Revitaliseringen er allerede godt i gang og mere er i vente.
Jenni Ôsterlund, General Manager hos Sephora (Kun i København)
Frantz Longhi, CEO, Ejer af Danish Design Management og Paustian
How can retailers stay competitive in Today's changing market
As a retailer in today's market we are all concerned about the future challenges in brich & mortar stores. The retail landscape has gone through tremendous change in the past few years and keeping up with the industry - and your customers - can be challenging. What does it require to be relevant, get traffic and growth in the years to come?
“E-handel er godt – men skal kombineres med et fysisk designunivers for at være rigtig godt!”
Ekspert i revitalisering af designbrands, Frantz Longhi har for alvor sat skub i Paustians udvikling. Efter successen med Kähler er det nu Paustian, der skal udvikles og udbredes. Og det skal ikke kun ske på nettet, men i lige så høj grad i det fysiske møde med alle designelskere. Nyeste tiltag er butikken i Niels Hemmingsens Gade ved Strøget i København, som er skabt som et nytænkende og indbydende univers for alle, der interesserer sig for design. Hør om strategien bag et fornyet Paustian.
Tema 3. Nye modeller i fremmarch
Jacob Fejerskov, Bilka To Go
Thomas Pedersen, Winefamly
Overliggeren skal sættes højt
Et stort digitalt projekt i en stor ”murstensbutik” kan give mange skvulp, kampe, opgør med gamle vaner etc. At bygge bro mellem online og offline er ikke nemt og selv om it-systemer er kernen, så er forandringsledelse essentielt. Med Bilka To Go er overliggeren lagt højt og der leveres altid mere end lovet. En god start skaber tro, engagement og commitment.
Muligheder og barrierer i abonnementsløsninger
Den succesfulde medlemstjeneste for vin oplever stor succes i form af meget loyale kunder og et højt køb pr. kunde, men har sværere ved rekruttering hvorfor der nu lanceres en ”Winefamly Free”-løsning. Hvilke muligheder og barriere møder man med denne nye forretningsmodel og hvordan får man dem fikset?
Tema 4. Ejerskabets konsekvenser
Christian Hincheldey, Perchs tehandel
Asbjørn Hyldgaard, Partner hos Axcel
Forandre for at bevare
I en tid hvor der stilles stadig større krav til detailhandelens omstillingsparathed, er mange ejerledede virksomheder udfordret. Hvordan navigerer man en næsten 200 år gammel familievirksomhed igennem 7 generationer og hvilke konsekvenser har det?
Hvilken rolle spiller en kapitalfond?
Axcel deler deres erfaringer med at investere i forbrugsgoder og detailhandel, hvad de leder efter og ser potentiale i samt hvordan det er at være ejet af/ indgå partnerskab med en kapitalfond
Dagens tovholder er Louise Byg Kongsholm, forfatter til tre bestsellerbøger om fremtidens detailhandel, trendforsker og ejer af pej gruppen.
Den supereffektive og dybt relevante heldagskonference afvikles i både Aarhus og København i maj 2019. Intet andet sted får du så meget inspiration, perspektiv og viden fra et stærkt team af indlægsholdere. Ryk en dag ud af kalenderen, prioriter inspiration og netværk til denne spændende konference.
Partnere: