DATO
København
13. april 2021

Aarhus + online
15. april 2021

TID
kl. 8.00-16.00

Dagen starter med tjek-ind og morgenmadsbuffet fra kl. 8.00-9.00.
Første foredrag starter kl. 9.00, og sidste foredrag slutter omkring kl. 16.00.

PRIS
3.500,- kr. excl. moms for medlemmer 
4.000,-  kr. excl. moms for  ikke medlemmer
Detailforum eller pej gruppen.
2.300,- kr. excl. moms for  undervisere
1.000,- kr. excl. moms for  studerende

Prisen er inkl. forplejning hele dagen og ekskl. moms 
Faktura fremsendes efter tilmelding.

Tilmeld dig her

Tilmeldinger er som udgangspunkt bindende.
Ved afmelding senere end 30 dage før konferencen, kan beløbet ikke krediteres.
Det er dog muligt at sende en anden person fra samme firma i stedet.
Dette bedes oplyst i forvejen.
Ring på 9711 8900 eller skriv til konference@pejgruppen.dk

STED

København
Vandværket
Rabarbervej 2
2400 København NV

Aarhus
Centralværkstedet
Værksmestergade 9
8000 Aarhus C

NB!

Husk at medbringe mundbind
Anvendelse ved ankomst, efter konferencen samt i pauser.
Intet krav om mundbind under selve konferencen eller ved spisning.

NEW RETAIL DAY 21

Ny virkelighed. Nye muligheder

Om kort tid befinder verden, kunderne og detailhandlen sig i en ny virkelighed. Når pandemien slipper sit jerngreb, vil en ny positivitet og opsparet forbrugslyst skylle over landet. Men det bliver ikke den samme gamle virkelighed, vi vender tilbage til. Markedspladsen vil være ændret for altid. Nedlukninger og restriktioner har givet os nye vaner og forandret vores købsadfærd.

Nytilkomne aktører med nye forretningsmodeller har fået fodfæste, og flere er på vej ind. Læg dertil en accelererende klimadagsorden, som skaber nye forventninger og krav. Kunderne har nemlig også lært af krisen. Lært, hvad de virkelig savner – og hvad de sagtens kan undvære. Alt dette giver fornyede muligheder for alle i detailhandlen. 

Så grib muligheden, og deltag i New Retail Day 2021. Deltag i en dag fyldt med indsigt, inspiration og konkrete løsninger, der kan bringe din forretning stærkt ind i den nye virkelighed.


Foredragsholdere:


Fra kunde til bruger – Mindsettet der driver New Retail
Jacob Johansen, International facilitator, konsulent, iværksætter og forfatter

New Retail drives først og fremmest af et helt nyt syn på at drive forretning og ikke af teknologi. Teknologi er en vigtig komponent i mange New Retail løsninger, men det er ikke motoren. I stedet starter succesfulde internationale new retablere med et skifte i fokus, fra kunder til brugere.

Hør mere om den revolution, der med udgangspunkt i et konsekvent udefra-ind perspektiv, genføder både retail og nethandel i Asien og USA og fører til virksomheder drevet af et næsten fanatisk overbevisning om at brugernes behov altid viser vejen.

Jacob Johansen er forfatter til bogen The Radical User Centric Manifesto der udkommer på flere sprog i april 2021. Bogen er forfattet med udgangspunkt i forfatterens internationale arbejde dybt inde i global New Retail fra hans base i Shanghai, hvor han bl.a. har været dybt involveret i verdens største New retail forandringsprojekt – udviklingen af IKEA fra traditionel retailer til global new retailer.


Nethandlens eksplosive vækst
Niels Ralund, direktør Dansk Erhverv Digital

Mere info kommer snart


Forbrugerne efter krisen - bliver alt normalt igen?
Jens Thrane-Møller, adm. direktør & partner hos Marketsquare

Mere info kommer snart

 


International vækst gennem skalerbar og fleksibel logistik
Hans Elmegaard, direktør - nethandel og logistik Scan Global

I højere grad end nogensinde er det en afgørende faktor for succes at tænke logistik og supply chain strategisk ind, hvis man som brand ønsker at vækste internationalt på nye markeder både inden for B2C og B2B. Det betyder, at du får mulighed for udnytte logistik og supply chain som konkurrenceparametre til at være på forkant med den rigtige teknologi og dermed imødekomme fleksibilitet og forbrugernes krav.

Hans Elmegaard CEO for SGL Contract & E-Commerce Logistics belyser trends og tendenser, som netop understøtter vigtigheden af at tænke supply chain-delen ind fra starten af. Herunder hvordan partnerskaber og IT-teknologiske løsninger spiller en afgørende rolle i virksomhedernes succes og internationale vækst i et marked hvor E-commerce-handlen igennem de seneste år er eksploderet, og forbrugermønstret ændret.


God service er stadig vejen frem - hvordan holder man liv i den?
Henrik Meng, forfatter, virksomhedsrådgiver og foredragsholder

Henrik Mengs nye bog ’Kundempati’ udkommer den 1. maj 2021. På konferencen får du fortællingen om den personlige side af “New Retail” – og du får en praktisk og let omsættelig “road map” med hjem at arbejde videre med på vejen frem!

Din butik er ikke længere din. Den er kundernes, hvis du vel at mærke forstår at høre, hvad dine kunder vil ha´! De vil nemlig have dét DE vil have, og de vil have det NU! Og hvis ikke hos dig, finder de det let hos nogle andre. Kundernes lunte er ikke bare blevet kortere: Den er forsvundet! Det samme er diskussionen om hvorvidt nethandel vokser vildt og truer den traditionelle butik. Den forsvandt med Covid-19!

Butikker, der kører “same procedure as last year” forsvinder; det samme gælder dem, der tror at de kan lade kunderne betjene sig selv i butikken. Tilbage bliver de butikker der går all-in på at FORSTÅ sine kunder og deres reelle ønsker og behov – og gør det LET for kunder at være kunder, uanset hvordan de handler – og som vil VÆRE DER når kunderne har brug for dem. Og DELE deres ekspertise med kunderne. Og HJÆLPE dem med at få det, der bedst giver dem det de drømmer om.


Cases:


Lakrids by Bûlow
International ekspansion med træfsikre butikskoncepter
og skarp nethandelsløsning

Kathrine Nordstjerne, ansvarlig for retailkoncepter
Johan Bülow (på video), stifter og ejer af lakridsuniverset Bülow

Mere info kommer snart

 


Interflora
Et skrækkeligt, historisk og et fantastisk 2020
for interflora.dk (og de 330 medlemsbutikker)

Søren Flemming, adm. direktør og medejer af Interflora

Mere info kommer snart


ICPs kåringer
En tour det force rundt i Danmarks bedste handelsbyer
Per Nyborg, adm. direktør hos ICP A/S

I et samarbejde mellem Detailforum og ICP afholdes hvert andet år en konkurrence mellem Danmarks handelsbyer.

Hver handelsby skal besvare et omfattende spørgeskema ligesom der foretages 100 interviews med stamkunder i hver af de deltagende byer.

Svarene og resultaterne bedømmes af en fagjury, som herefter finder vinderne af såvel titlen som Danmarks Bedste Handelsby som af en række underkategorier.

Mød repræsentanter for nogle af vinderbyerne, som vil fortælle, hvad de har gjort for at komme i vinderposition.


Dagens ordstyrer:


Facilitator på retailkonferencen (og trendforsker)
Louise Byg Kongsholm, adm. direktør hos pej gruppen

Med mere end 15 års erfaring med at arrangere og afvikler konferencer er Louise den perfekte konferencier – samtidig med at hun i sit virke som trendforsker og forbrugerekspert bidrager med unikke indsigter og perspektiver på trends.



Hovedpartner:

MEDLEMSLOGIN