DATO
København
26. april 2022
Aarhus
28. april 2022
TID
kl. 8.30-16.00
Dagen starter med tjek-ind og morgenmadsbuffet fra kl. 8.30-9.00.
Første foredrag starter kl. 9.00, og sidste foredrag slutter omkring kl. 16.00.
PRIS
3.500,- kr. excl. moms for medlemmer
4.000,- kr. excl. moms for ikke medlemmer
Detailforum eller pej gruppen.
2.300,- kr. excl. moms for undervisere
1.000,- kr. excl. moms for studerende
Prisen er inkl. forplejning hele dagen og ekskl. moms
Faktura fremsendes efter tilmelding.
Vores konferencer afholdes som udgangspunkt altid. Måtte vi være tvungen til at aflyses en konference, så krediterer vi naturligvis det fulde beløb.
Tilmeldinger er som udgangspunkt bindende. Hvis du selv afmelder dig senere end 30 dage før konferencen eller seminaret, kan beløbet ikke krediteres. Det er dog altid muligt at sende en anden person fra samme firma i stedet, hvis dette oplyses i forvejen.
Ring på 9711 8900 eller skriv til konference@pejgruppen.dk
STED
København
Vandværket
Rabarbervej 2
2400 København NV
Aarhus
Centralværkstedet
Værksmestergade 9
8000 Aarhus C
Da corona ramte verden, ramte forandringerne dansk detailhandel. Resultatet blev, at vi fik mindst 5 års udvikling på bare 12 måneder. Og det forandrede kundernes købsadfærd for altid. De er nu mere digitalt erfarne, mere selektive og mere krævende end nogensinde før. Men forandringer skaber også nye muligheder.
Kom til New Retail Day, og mød innovatorerne. De retailere, som hurtigt læste tidsånden, forstod vilkårene og skabte nytænkning. Bliv inspireret af deres erfaringer og konkrete løsninger inden for både effektiv e-handel, digital aktivering og nye butiksoplevelser.
Kom til New Retail Day 2022!
08.30-09.00 Tjek ind og morgenmad
09.00-09.10 Velkomst
Velkomst, praktik, program m.m.
09.10-09.20 Dagens tema
Præsentation af dagens tema samt forløbet af dagen
09.20-9.35
Top 10 unmissable innovative stories
Innovation continues to flourish as the world emerges slowly from lockdown. Retail trends are accelerating faster than ever. New brands and new concepts have emerged from the ashes of traditional retail, with an innovative fusion of physical and digital and a flash of creativity. From pop ups to new types of department store, retail is entering the Roaring Twenties.
Retail expert and consultant Matthew Brown sets the scene of the day with a high-speed presentation of the top 10 unmissable innovate stores that are the new face of retail.
09.35-10.05
RetailTech Lab (kun i København)
Dansk detailhandel halter bagud i digitaliseringen. Samtidig mangler iværksættere med en god idé til branchen en testplatform, der understøttes af forskere, uddannelses- og videns institutioner. Derfor har ScienceCity Lyngby åbnet RetailTech Lab der er et nationalt testlab i Lyngby Storcenter, hvor parterne mødes og ny teknologi til brug indenfor retail testes. Iværksættere med en god idé til branchen såsom intelligente alarmer, systemer der registrerer kolde områder i butikken, kundernes køn og alder, eller nye betalings- og leveringsløsninger, har nu et levende laboratorium at teste i. Samtidigt får detailhandlerne mulighed for at komme med på digitaliseringsbølgen og får mulighed for at teste, hvilke teknologier der kan løfte salget, øge kundetilfredsheden og fungere indenfor netop deres branche.
Lab Director Mette Hjerrild Holm vil fortælle om testlabaratoriet, de erfaringer de har gjort sig og hvilke teknologier de forventer vil være med til at definere fremtidens detailhandel.
09.35-10.05
Metaverse (kun Aarhus)
Alle taler om Metaverse, men ved du egentlig, hvad det er, og hvad det kan?
På denne talk stiller vi skarpt på nogle af alle de muligheder, som fremtiden bringer for retailbranchen gennem det nye virtuelle univers. Forbrugeren vil ikke nøjes med at sidde bag skærmen og handle via en traditionel webshop, de vil underholdes og engageres i hele brugerrejsen. Er der en god forretning i at sælge digitale skins, og hvordan rammer man de unge forbrugere?
Med en stor passion for digitale platforme og nye måder at kommunikere på vil Nina Bech Stage fra Innovation Lab belyse nogle af de kommercielle fordele, Metaverse byder på, og som skaber stor debat og nysgerrighed i erhvervslivet.
10.05-10.25 Pause
10.25-10.55
Censuum har fundet vejen til succes i fremtidens retail
Potentialet i fysisk retail er stort, men udleves ikke fuldt ud i dag. Retail er ikke kun en salgskanal – men også en mediekanal. Fremtidens brands stiller store krav til retailers udover bare at flytte produkter. Der skal skabes og vedligeholdes brands, der skal interageres med kunderne på et personligt niveau, der skal leveres data til at forbedre produktudvikling, kundeoplevelse og salg. Sidst, men ikke mindst er bæredygtighed og ansvarlighed helt centralt.
Censuum er fremtidens stormagasin for ansvarlige brands og tilbyder born-online brands en fysisk platform, hvor de selv bevarer kontrollen over deres brand, sortiment og prissætning. Deltag på konferencen, og få fortællingen om Censuums rejse af de to stiftere, Dion Rosvang Guldbjerg og Dennis Hyldgaard Eriksen.
10.55-11.25
Birger Christensen – fra lokal retailer til global wholesaler
Det danske designklenodie har gennemgået en voldsom transformation. Kom med ind i maskinrummet, og hør, hvilke tanker der ligger bag, og hvordan processen har været afgørende for at sikre succes.
Med et oplæg om tilpasse en historisk virksomhed til en ny virkelighed leveres der i dette indlæg uvurderlige indsigter i en strategi, der indebærer at indføre gennemgribende forandringer og søsætte nye brands i hastig international vækst.
Som administrerende direktør i Birger Christensen siden 2017 har Denise Christensen stået i spidsen for virksomhedens transformation fra lokal retailer til global wholesaler.
11.45-12.15
Bæredygtig forandring i IKEA Danmark (kun i København)
En central del af IKEA’s bæredygtighedsstrategi handler om at gå forrest og bruge virksomhedens størrelse og udbredelse til at fremme et mere bæredygtigt forbrug. Derfor har IKEA et mål om at inspirere mere end 1 mia. mennesker verden over til at leve et sundere og mere bæredygtigt liv derhjemme.
Sammen fortæller Indretningschef Henriette Ekholm og Marketingchef Anne Krogh om, hvordan IKEA Danmark anvender deres eksisterende touch points til at bidrage til en forandring af danskernes forbrugsvaner.
11.45-12.15
STARK Shop – nyt koncept, ny værdiskabelse (kun i Aahus)
Danmarks største leverandør af byggematerialer til professionelle har traditionelt lokaliseret sig med meget store enheder i yderkanten af byområder. Fire nye og små placeringer på Københavns tætbefolkede brokvarterer gør radikalt op med dette. Hør om baggrunden, og om hvordan kunderne modtages med nytænkende og mere bæredygtige løsninger i byens mindste, største byggemarked, når marketingdirektør Mads Aagaard Jensen går på scenen på retailkonferencen.
12.15-12.45
Royal Unibrew – Danmarks Største Virtuelle Ølsmagning
Da Covid-19 ramte verden og lukkede Danmark ned, blev ølindustrien kastet ud i en krise, da alle udskænkningsstederne lukkede. Midt i stormen besluttede Royal Unibrew at vende truslen til en innovativ mulighed til gavn for hele ølindustrien og alle de hjemsendte forbrugere. Danmarks Største Virtuelle Ølsmagning blev på rekordtid stablet på benene og blev så succesfuldt, at eventet er gennemført seks gange efterfølgende – og nye er på vej.
Hør, hvordan en umulig idé blev til en strategisk platform og helt nye partnerskaber for Royal Unibrew, når Anders Mundelin, Head of Marketing, træder ind på scenen.
12.45-13.05 Frokost
13.05-13.35
The Evolution of Kilo - affordable and sustainable retail
New formats are trending and with 45 store in the UK vintage store 'Shop Kilo' has become the UK’s favourite ‘buy by weight’ vintage kilo sale.
We hate the fact that vintage shopping is so cool that it now comes with a hefty price tag. Vintage shopping should be for everyone, and you should not be priced out of buying that super stylish shirt just because someone has worn it before. So, let us pile it high and sell it cheap.
Founder & Director at Shop Kilo, Judy Berger, will join the retail conference and will share her background and expertise in retail and fashion and how she became the aficionado of all things vintage. She will clarify what is classed as vintage and explain how she brought the first ever Kilo sale to the UK. She will also explain the trends, challenges and opportunities in the sector and how she stands out from the competition. Making vintage clothing and sustainable retail widely accessible is Judy’s core mission, alongside effectively communicating sustainability advantages to hopefully turn second-hand into the mainstream way of shopping.
13.35-14.05
Liveinterview med Mads Nørgaard - innovation og vækst med DNA'er intakt (kun i København)
Siden 1986 har Mads Nørgaard udviklet sig fra en enkelt herretøjsbutik til et internationalt modebrand for både mænd, kvinder og børn. På rejsen har kollektioner, markeder og kanaler konstant udviklet sig, og kunst og kultur har bragt nye dimensioner til brandet. Men udviklingen er aldrig sket på bekostning af virksomhedens og brandets DNA, hvor autenticitet og troværdighed altid har været fundamentet. Hør Mads Nørgaards personlige fortælling, når han interviewes på scenen af Louise Byg Kongsholm fra pej gruppen.
13.35-14.05
Copenhagen Cartel - en bæredygtig fremtid (kun i Aarhus)
Med en mission om at udfordre de traditionelle produktions- og forbrugsmønstre har Copenhagen Cartel sat nye standarder for innovation og investering. Via innovativ teknologi udnytter de plastikkens holdbarhed positivt ved at genanvende og udvinde nylon fra fiskenet og bruge det til at producere nyt – uden at gå på kompromis med kvalitet og performance. Ved at genanvende bidrager de til at rense havene for plastik og således bevare dyre- og planteliv under bølgerne.
14.05-14.25 Pause
14.25-14.55
Lifvs - online meets offline in the new retail (fysisk i København og via Zoom i Aarhus)
I USA har Amazon åbnet flere selvbetjente butikker, og i det seneste år har kæder som 7-Eleven og Nærkøb meldt ud, at selvbetjente butikker er på vej i Danmark. Den svenske virksomhed Lifvs har etableret mere end 30 selvbetjente dagligvarebutikker i Sverige, og mange flere er på vej. Den imponerende teknologiske platform gør det muligt at fjernstyre butikkerne og tilføjer dermed en ny dimension til fremtidens detailhandel – og platformen er også relevant for andre end dagligvarebutikker.
Til retailkonferencen kan du høre Daniel Lundh, stifter og COO hos Lifvs, fortælle om platformen, vækstrejsen, læringer, og hvordan andre detailhandlere kan få adgang til platformen via en licens.
14.55-15.15 Pause
15.15 - 16.00
Facebook: Retail re-emerging across border m. case - Pandora i København/ Søstrene Grene i Aarhus
Pandemien har forårsaget et seismisk skift i indkøbsadfærd. Lockdowns, detailrestriktioner og risikoen for at blive smittet med virussen har accelereret nethandlen med op til fem år ifølge IBM-estimater. Efterhånden som detailhandlen forsøger at genopstå i asken efter pandemien, undersøger Facebook, hvordan forbrugerne træffer deres købsbeslutninger i en ny verden.
Jesper Brunhøj Olsen, ansvarlig for Retail & eCommerce hos Facebook, deler nye og opsigtsvækkende indsigter og kaster lys over konsekvenserne - både for fysisk detail og nethandel.
Case: Pandora, Digital Media Optimization
Sabrine Hodal Jensen er Paid Digital Media Optimization Specialist hos Pandora og har med en baggrund fra bureaubranchen spillet en stor rolle i, hvordan Pandora sikrer sig, at der investeres optimalt på tværs af digitale medier og 30 markeder.
Case: Søstrene Grene, Digital transformation
Rasmus Skjøtt er Chief Digital Officer hos Søstrene Grene og er ansvarlig for omnichannel-afdelingens teams samt delansvarlig på den overordnede digitale transformation af Søstrene Grenes værdikæde.