DATO
København
25. april 2023

Aarhus
27. april 2023

TID
kl. 8.30-16.00

Dagen starter med tjek-ind og morgenmadsbuffet fra kl. 8.30-9.00.
Første foredrag starter kl. 9.00, og sidste foredrag slutter omkring kl. 16.00.

PRIS 

Medlemmer:

  • 1-2 deltagere: kr. 3.500,- pr. deltager
  • 3+ deltagere: kr. 3.000,- pr. deltager
  • 5+ deltagere: kr. 2.500,- pr. deltager

Ikke- medlem

  • 1-2 deltagere: kr. 4.000,- pr. deltager
  • 3+ deltagere: kr. 3.500,- pr. deltager
  • 5+ deltagere: kr. 3.000,- pr. deltager

Underviser (dokumentation kræves)

  • 1-2 deltagere: kr. 3.000,- pr. deltager
  • 3+ deltagere: kr. 2.500,- pr. deltager
  • 5+ deltagere: kr. 2.000,- pr. deltager

STED

København
Vandværket
Rabarbervej 2
2400 København NV

Aarhus
Centralværkstedet
Værksmestergade 9
8000 Aarhus C

Husk at læse alt det med småt:

For at opnå mængderabat skal der være tale om én samlet tilmelding og én betaling. Ved tilmelding skal alle deltagers navne og mailadresser oplyses, så deltagerne kan modtage information forud for konferencen, og de kan få tilsendt slides efter konferencen.

Medlemsrabatten gælder for medlemmer af DetailforumDansk DetailTrendlab samt abonnenter på pej gruppens tre medier: 365DESIGNTØJ – Fashion & Business Trends eller TID & tendenser. Medlemskab oplyses ved tilmelding og tjekkes af med den respektive forening/virksomhed.

Prisen er oplyst pr. person og ekskl. moms. Prisen inkluderer fuld forplejning hele dagen samt fremsendelse af deltagermateriale pr. mail.

NEW RETAIL DAY 23

- fokus på disturbance

Markedspladsen er i opbrud. På samme tid skal forbrugerne holde igen og handle. Holde igen på grund af inflation og en usikker verdensøkonomi. Handle fordi vores liv skal omstilles til en stadig mere presserende klimadagsorden og nye digitale tilbud.

Men disse ’forstyrrelser’ skaber også nye muligheder. Midt i dette dramatiske opbrud spirer nemlig nye forretningsmodeller, nye innovative partnerskaber, nye branchestrukturer og helt nye retailkoncepter.

Kom til New Retail Day 2023 og lad dig forstyrre af en række af de aktører, der allerede har innoveret, testet og udfordret på markedspladsen.

DET FÅR DU PÅ KONFERENCEN:

  • Unik indsigt i nye analyser af forbrugeradfærd
  • Opdatering på de vigtigste trends
  • Personlige fortællinger om iværksætteri og innovation
  • De mest innovative internationale koncepter
  • Innovative og inspirerende cases
  • Netværk og sparring med ligesindede
  • Udvalgte slides fra dagen tilsendt som pdf
  • Rabat på Retail Mega Mag 2, der udkommer til konferencen

FOREDRAGSHOLDERE:


Hvad der er op og ned på økonomien?

De klassiske makroøkonomiske mekanismer har været sat ud af spil, og effekterne på samfund, virksomhedsdrift og forbrug har været voldsomme. Derfor er der behov for en professor med sans for tal og kommunikation, når vi stiller spørgsmålet: Hvad er op og ned på økonomi, handel og forbrug?

Philipp Schröder haft både et ben placeret i forskningsverdenen og rådgivningsbranchen. I dag står han i spidsen for et anerkendt internationalt forskningscenter, der ser på makroøkonomiens mindste dele i ”forstørrelsesglas” og dermed kaster nyt lys over dynamikker i de globale markeder


Tidsånd og trends i turbulente tider 

En opdatering på tidsånd samt de væsentligste trends og forbrugsmønstre, der tegner sig efter flere års turbulens. Med et overblik over de største drivere af trends og forbrugeradfærd er det muligt at forudse, hvad forbrugerne har af behov og ønsker på kort og langt sigt.

’Retail Mega Mag 2’ udgives i forbindelse med konferencen. Uddrag derfra præsenteres som en del af dette indlæg, og deltagerne får rabatkode til køb af Retail Mega Mag.


Temperaturmåling på forbruget

Hvert år står Marketsquare bag flere analyser af købsadfærd gennem hele kunderejsen, lige fra din indledende overvejelser om et køb til valg af købskanal til brug og genbrug. Analyserne udarbejdes både på generelt plan og for forskellige brancher, ligesom der inkluderes elementer omkring klima og bæredygtighed.

På konferencen præsenterer Jens Thrane-Møller, administrerende direktør, ejer og partner hos Marketsquare, resultaterne fra den nyste analyse og krydrer dem med perspektiver på, hvad retail excellence og retail brand power er i en ny verden.


Hvad skal der til for at blive blandt de bedste online?

Lars Hedal leverer en række gode råd til optimering af online – både med hensyn til salg og markedsføring. Foredraget vil være et miks af erfaring og ny viden, inspiration fra ind- og udland samt forslag til, hvordan deltagerne selv får flyttet sig fremad på den digitale rejse, som alle skal på.

Lars Hedal er en af Danmarks skarpeste inden for nethandel, og han har med succes positioneret Hesehus som markedsførende leverandør af prisvindende B2B- og B2C-webshops. Lars er forretningsmæssigt et skridt foran de fleste, og det er ofte kommet til udtryk gennem hans mere end 25-årige karriere


Magasin – en klasse for sig og altid foran

Magasin forstår at flytte sig med tiden og skubber hele tiden til grænsen for, hvad et stormagasin kan indholde og tilbyde. Målet er altid at være relevant for kunderne og sikre, at varer og services matcher kundernes ønsker. Intet er overladt til tilfældighederne, og ingen barre er for høj.

På konferencen løfter administrerende direktør i Magasin Peter Fabricius sløret for, hvordan det lykkes at holde tempoet oppe på forandringerne og sikre relevans i foranderlige tider.


Flügger – når innovation skaber helt nye veje

Fornyelse er nøgleordet for Flügger – det gælder både innovation, samarbejder, kommunikation og salgskanaler – alt sammen med en digital og en grøn dagsorden. Men hvordan holder Flügger fast i sit DNA, mens de samtidig øger graden af innovation og skubber til grænsen for, hvad brandet kan indeholde?

Bliv klogere på digitalisering og grøn omstilling, når administrerende direktør Sune Schnack fortæller om innovation hos Flügger – både som kultur og konkrete initiativer og løsninger.


Plantorama – fra havecenter til oplevelsesunivers for hele familien

Nye formater, alternativ tilgang og store klimaambitioner driver Danmarks største have- og dyrecenterkæde fremad og får kunderne til at spærre øjnene op. Butiksdesign med fokus på oplevelser, sansning og overraskelser forbindes normalt ikke med klassiske havecentre, men Plantorama viser vejen frem og har med succes skabt oplevelsesbaseret butiksdesign samtidig med en stor digital satsning.

Peter Vang Christensen er ejerlederen bag familievirksomheden Plantorama A/S, som hans far, Søren Vang Christensen, etablerede i 1987. Siden år 2000 har Peter Vang Christensen været eneejer, og han vandt Årets Ejerleder i 2021.


Tema: Genbrug, gensalg og alternative salgskanaler - hvilken betydning har det?
Case: Den Blå Avis

Alternative salgskanaler som vintageshops, genbrugsbutikker, små kreative aktører samt online genbrugsplatforme er i vækst. Men hvorfor? Hvad er motivationen for salg og køb? Hvad har det af betydning for miljø og klima? Og hvordan forholder man sig – som producent, sælger og markedsfører af nye produkter – til den stigende interesse for genbrug/gensalg?

Julie Schoen, redaktør på Genbrugsindekset og DBAs talsperson, formidler både sjove og finurlige fakta om genbrug på nettet, og sætter genbrugskanalernes succes i et større perspektiv.


Tema: Genbrug, gensalg og alternative salgskanaler - hvilken betydning har det?
Case: Frelsens Hær

Genbrugssektoren har udviklet sig eksplosivt over de seneste 15 år og er i dag langt bredere og mere betydningsfuld end klassiske genbrugsbutikker i yderkanten af byerne. I dag er de bedste genbrugsaktører i fuld gang med samme udvikling som resten af detailhandlen: kuratering, events, selvbetjeningsbutikker, nethandel mv. Derudover er der nye initiativer i gang, herunder ”ægte” vintagebutikker, gendesign og omsyning af tøj til gensalg, samarbejde med designere og brands samt ikke mindst en BTB-løsning, der skaber en reel win-win-situation.

CSR & Marketingchef hos Frelsens Hær, Jette Skov, har, med knap 20 år i genbrugsbranchen, en stor passion for genbrug og gensalg, og er med til at bringe den klassiske genbrugsbutik ind i en ny æra.



MEDLEMSLOGIN