Retail Entrepreneurship Prisen

Retail Entrepreneurship Prisen har været uddelt siden 2006, oprindeligt under navnet Upcoming Retailer-prisen. Prisen gives til “En aktør, der ser eller skaber en stærk niche, som tilfører detailhandelen noget nyt eller på anden vis rykker i markedet”.

Retail Entrepreneurship Prisen er en smuk skulptur udformet af Kirsten Voxtrup til lejligheden. Skulpturen er en analogi med udgangspunkt i Sisyfos, der triller stenen op ad bjerget – blot for at se den trille ned igen. Men i virkeligheden lykkes det heldigvis for nogle detailentreprenører at skabe fodfæste og senere en reel position i markedet. Den gyldne, polerede sten på skulpturen kan derfor balancere fint på bjergets kant.

Prisen er til dato uddelt 15 gange:

2020 Mikkeller
2019 Rains
2018 Too Good To Go
2017 Morten Strunge
2016 Normal
2015 Nemlig.com
2014 Joe & The Juice
2013 Perchs Thehandel
2012 Torvehallerne
2011 Sticks’n’Sushi
2010 Lagkagehuset
2009 Kiwi
2008 Egefeld
2007 Natuzzi
2006 Build-A-Bear Workshop

Priskomiteen i 2020 bestod af:

Mikkel Grene, CEO Søstrene Grene
Adam Horsten, KAM Lego
Henrik Hyltoft, dir. i Dansk Erhverv
Ricky Wilke, institutleder for Marketing på CBS
Jacob Bahne Sørensen, ejer af Bahne
Helle Busck Fensvig, adm. dir. for Børnenes Boghandel
Jan Wentzel, adm. dir. Paw Sko
Per Nyborg, adm. dir. ICP

MEDLEMSLOGIN