Detailforum Awards 2019 - se vinderne

Søstrene Grene vandt årets fornemmeste pris i dansk detailhandel til Detailforum Awards 2019.

Danmarks førende detailhandelsnetværk, Detailforum, uddelte for 37. gang den prestigefyldte Detailforum Prisen ved Detailforum Awards, som blev afholdt på Langelinie Pavillonen, hvor ledere i dansk detailhandel var samlet for at hylde branchen. Prisen gik i år til Søstrene Grene.

Prisen gives i år til Søstrene Grene for deres imponerende vækst med åbning af nye butikker på nye markeder og med gode økonomiske resultater. Den familieejede virksomhed er nået langt de seneste år og har skabt succes på det internationale marked med butikker i 15 lande. De har formået at skabe et skarpt koncept med et univers omkring historien med de to søstre Anna & Clara. De har skærpet profilen og Søstrene Grenes identitet fremgår tydeligt i både butikkerne og markedsføringen.

Detailforum Prisen (tidligere MMM Prisen) gives til en person eller virksomhed, der på særlig vis har haft en betydning for detailhandelen i Danmark.

Det er en priskomité bestående af Coops adm. dir. Peter Høgsted, KAM Adam Horsten fra Lego, dir. i Dansk Erhverv, Henrik Hyltoft, Institutleder for Marketing på CBS, Ricky Wilke, Ejer af Bahne, Jacob Bahne Sørensen, adm. dir. for Arnold Busck, Helle Busck Fensvig, adm. dir. Jan Wentzel, Paw Sko, adm. dir. for ICP Per Nyborg, der har valgt at kåre Søstrene Grene til dette års vinder af Detailforum Prisen.

Prisen består, ud over æren, af en 40 cm høj islandsk falk som videregives til dette års vinder. Falken er modelleret på Den Kongelige Porcelænsfabrik i 1914 og dekoreret af den særdeles nutidige kunstner Nils Erik Gjerdevik.

Søstrene Grene var oppe mod to andre stærke finalister ved kåringen, henholdsvis Københavns Lufthavn og Eventyrsport.

Foruden Detailforum Prisen blev yderligere fire priser uddelt ved arrangementet.

Retail Entrepreneurship Prisen

Prisoverrækkelsen bød også på prestigefyldt anerkendelse til den danske virksomhed Rains, som modtog Retail Entrepreneurship Prisen.

Priskomiteen har udpeget det moderne livsstilbrand Rains til årets vinder af Retail Entrepreneurship Prisen. Rains blev etableret i 2012 og konceptet tager afsæt i en nyfortolkning af den klassiske regnfrakke – og kombinerer funktionalitet med mode og design. Rains har taget både det danske og internationale marked med storm og åbnet konceptbutikker i udvalgte byer i hele verden lige fra København til New York og Shanghai.  Således er det blevet til kollektioner med regntæt overtøj, tasker og accessoires til både mænd og kvinder.

Prisen blev uddelt for 13. gang og de nominerede var udover Rains Barberklingen.dk og Homemate.

Detailforums Kampagnepris

Detailforums Kampagnepris blev givet til Coop for deres ”Nykemilov.nu” kampagne, som var med til at sætte aftryk på en politisk aftale omkring problematiske kemikalier. Kampagnen fik skabt stor opmærksomhed både blandt forbrugere og politikere. Den engagerede danskerne og indsamlede mere end 21.000 underskrifter og lagde politisk pres på ændringer og var yderst effektiv.

Prisen blev uddelt for 9. gang og de øvrige nominerede var Louis Nielsen ”Skulle være gået til Louis Nielsen” og Jem & Fix med deres annoncering i forbindelse med Black Friday ”Problemer med lyset”.

Det er en priskomité bestående af adm. dir for KFI, Jesper Loiborg, Marketing manager for Frederiksberg Centret, Vibeke Qvist, adm. dir. for BOCCA, Morten Theil, adm. dir. for Marketsquare, Jens Thrane-Møller, Commercial Director for Danske Shoppingcentre, Eva Handest, Marketing direktør for Coop, Pia Niemann og adm. dir. for ICP, Per Nyborg, der har valgt at kåre Coop til dette års vinder af Detailforums Kampagnepris.

Årets Omnichannel

Arket blev kåret til Årets Omnichannel og var af priskomiteen blevet fremhævet for deres konsistens i deres udtryk uanset om det er i butikkerne eller online. Arket har således skabt et spændende og inspirerende miljø både online og offline.

Prisen uddeles for 3. gang og foruden Arket var Matas med deres Clubmatas og butikskæden Rapha, der forhandler cykler nomineret til prisen.

Derudover uddelte Detailforum et rejselegat, som gives til en elev indenfor detailhandelen.  Detailforum havde modtaget mange kvalificerede ansøgninger, men komiteens valg faldt på Sara Kloster fra Spar i Thisted. Rejselegatet på 15.000 kr. var sponsoreret af NPV A/S.

Prisuddelingen bød også på indlæg fra adm. dir. for POWER, Jesper Boysen, som gav sit bud på, hvad fremtiden bringer i dansk detailhandel.

Søstrene Grene vandt Detailforum Prisen (tidl. MMM Prisen)
Søstrene Grene vandt hovedprisen ved årets Detailforum Awards. På billedet ses Jacob Bahne Sørensen, Detailforums formand og ejer af Bahne kæden, Pernille Pasgaard, Janus Højgaard og Charlotte Holm fra Søstrene Grene.
Rains vandt årest Retail Entrepreneurship Pris
Rains vandt årest Retail Entrepreneurship Pris. På billedet ses Daniel Brix Hesselager, som har været med til at etablere Rains og Jan Wentzel, adm. dir. for Paw Sko og medlem af Detailforums bestyrelse.
Coop vandt Detailforums Kampagnepris for deres kampagne NyKemilov.nu
Coop vandt Detailforums Kampagnepris for deres kampagne NyKemilov.nu. På billedet ses Jesper Frederiksen som modtog prisen på vegne af Coop og adm. dir. fra Bocca Morten Theil,som uddelte prisen.
Arket vandt Omnichannel prisen 2019
Arket vandt Omnichannel Prisen 2019. Prisen blev overrakt til Sofia Sode-Larsen fra Arket af Jens Thrane-Møller, som er adm. dir. for Marketsquare og sidder i Detailforums bestyrelse.
Sara Kloster fra Spar i Thisted vandt årest rejselegat, som sponsoreres af NPV og blev uddelt af Kim Lang Sørensen
Sara Kloster fra Spar i Thisted vandt årets rejselegat, som sponsoreres af NPV. Legatet blev overrakt af COO Kim Lang Sørensen fra NPV. Kim sidder også i Detailforums bestyrelse.
Jesper Boysen
Jesper Boysen, adm. dir. for elektronikkæden POWER holdt indlæg ved Detailforum Awards.

Partnere:


 

Tilmelding til arrangementet

















MEDLEMSLOGIN