DATO
19. maj 2021
TID
kl. 9.00-10:00
PRIS
Gratis for medlemmer
500,- kr. excl. moms for øvrige deltagere
Faktura fremsendes efter tilmelding.
Tilmeldingen er bindende.
STED
Online med Zoom
Dennis Balslev har en lang karriere hos IKEA, som startede på salgsgulvet tilbage i 1979. I 2013 blev Dennis Balslev adm. direktør for IKEA Danmark, indtil han i januar 2018 indtog rollen som øverste chef for Tyskland, der er IKEAs største marked.
Til dette webinar skal vi bl.a. høre lidt om IKEA Tyskland, håndteringen og nedlukningen under corona i Tyskland og IKEAs planer for fremtiden.
IKEA åbnede deres første varehus på det tyske marked i 1974. Tyskland er i dag kædens største marked, både i forhold til antal varehuse og omsætning, hvilket udgør ca. 15 % af IKEA’s samlede omsætning.
Dennis vil fortælle om IKEA på det tyske marked, som under covid-19 har opereret under forskellige restriktioner.
Du kan også høre om, hvordan IKEA har håndteret nedlukningen i Tyskland, som bl.a. indebærer at kæden har valgt at oprette testcentre ved en række af deres varehuse.
Coronakrisen har ikke sat en stopper for IKEAs vokseværk, som under nedlukningerne af kædens varehuse i stedet er vokset online med 33 %. Hvilken betydning forventes denne udvikling at få for fremtidens IKEA-varehuse?
I 2020 lancerede IKEA et nyt butikskoncept ”Planning Studio” - et nyt butiksformat, hvor der er fokus på rådgivning og service i stedet for selvbetjening. I Tyskland åbnede den første af sin slags i Berlin og er IKEAs mindste afdeling på kun 450 kvadratmeter i stedet for de ”normale” 35.000 kvadratmeter varehuse, som er baseret på Cash & Carry princippet.
Bliver IKEA’s koncept lavet helt om?